Michal Škvařil

Úvodem...

Zdravím Vás a vítám Vás zde!

Jmenuji se Michal Škvařil a bydlím cca.20km západně od Brna.
Zdejší fotky mají representovat to nejlepší, co se mi povedlo vyfotit. Stále se však učím a stále se snažím. Fotografování mě zatím baví a já doufám, že ještě dlouho bude. :)

K focení jsem doslova „přičichl“ jako dítko, když jsem doma objevil nádoby na vyvolávání filmů, nicméně naplno jsem se mu, jakožto svému koníčku, začal věnovat až v posledních letech.
Tady bych rád zdůraznil slovo „koníček“, protože fotím pro zábavu, fotím pro radost, fotím, protože mě to baví a protože se rád učím nové věci. Nenabízím a nenutím vám tak krom přání dobré nálady a pohody, vůbec nic. :)

Zdejší galerie, a tyto stránky vůbec mají, jak už jsem psal, representovat to nejlepší z mého focení. Je to tedy výběr a pokud by vás nějaká fotka zaujala, naleznete jistě celou galerii fotek k dané akci se vztahující na stránkách mix.pepul.cz, což je čistě fotogalerie, odkud právě (pravda, nejen odtud) je vybíráno to nejlepší sem.
Na souvislosti mezi aktuálními fotkami a některou ze zdejších fotek se pokusím upozorňovat a odkazovat na úvodním... řekněme „blogu“, to je takové oblíbené, hezké, typicky české slovo.

Přeji příjemné prohlížení!

Občas když někdo koukne na fotky, ptá se, čím to bylo foceno. Nu, zde je tedy technika, již používám: Pentax K-1 + Irix 15/2.4 + Sigma 35/1,4 Art + FA 50/1,7 + DA* 60-250/4 + Tamron SP AF 90/2,8 + blesk, stativy, etc...
Něco málo z odkazů na moje další stránky:
pepul.deviantart.com - Moje fotogalerie na deviantartu
databáze fotografů - Můj tamní profil
mix.pepul.cz - Fotogalerie „běžných fotek a výletů“
trkni.cz - Připomínač výročí a jubileí
gigapix.cz - Gigapixelová panoramata

Pokud by mě kdokoliv chtěl kontaktovat, má tu možnost na peps@volny.cz.

5. červenec 2017

Výlet do Náměště nad Oslavou

Zámek Náměšť
Začaly prázdniny, léto za okny a možnost prodlouženého víkendu před sebou. V tom přichází nabídka od přátel, jestli bych s nimi nepodnikl jeden výletík do Náměště nad Oslavou a pak se svezl na parníčku na dalešiské přehradě. Ujistil jsem se, že na parníčku nebudu muset přikládat do kotle a když byla odpověď negativní, sbalil jsem foťáček a hurá na výlet. Kdyby tyto tři fotečky byly pro vás málo, pak směle klikněte právě zde a uvidíte jich více.

16. duben 2017

Krásy Oslavan

Zámek Oslavany
Jaro v plném rozpuku a vše krásně kvetlo. Co takhle jít si trošku pročistit hlavu a vyrazit do přírody? A aby té samotné přírody zase nebyl nějak velký kus, tak co si takhle vyrazit do Oslavan? Proč ne? No jasně! V případě zájmu samozřejmě právě zde možno kouknout na více fotek.

24. prosinec 2016

Ranní Brno II.

Denisovy sady
Jelikož opravdu tempo, které jsem před Vánoci vedl bylo moc divoké, řekl jsem si, že na Štědrý den vyrazím do Brna a v klidu si pofotím. A jak jsem si řekl, tak jsem i udělal. Zde nyní můžete zkouknout to nejlepší co se mi na Štědrý den povedlo vyfotit. Více fotek samozřejmě na obvyklém místě zde.

21. prosinec 2016

Ranní Brno I.

noční svoboďák
Letošní focení ranního Brna jsem stále odkládal. Nějak jsem nebyl schopen se do toho Brna dostat. Inu mám to strašně daleko a jest to časově náročné... konec sarkasmu.... ale nakonec se (neplánovaně) povedlo a povedlo se rovnou dvakrát. Toto je je první z ranní návštěvy.

Více fotek samozřejmě na obvyklém místě zde.

25. říjen 2016

Výlet do okolí Holštejna

podzim
Vypravili jsme se s Danou do Holštejna a jeho podzimního okolí za účelem se odreagovat, zrelaxovat a něco málo těch kešek pohledat. Podzimní příroda nás přivítala z počátku mlžným příjemným oparem, který po obědě postupně zmizel. Podzimní atmosféra tak byla téměř dokonalá.

Pokud by někdo chtěl, může kouknout ještě sem, kde nalezne další fotečky z této akce.

1. říjen 2016

Den otevřených dveří ve vojenské základně v Náměšti nad Oslavou

Vrtula
Nejsem pravidelným příznivcem této akce, kdy vojenská základna v Náměšti nad Oslavou otevře své brány široké veřejnosti, avšak již podruhé se mi poštěstilo se tu vyskytnout a to díky Pepíkovi, který mě opět úspěšně nalákal. Díky mu za to. Společně jsme prošli místa, kde jsme před lety trávily volné chvíle s krycím názvem „základní vojenská služba“ a společně jsme tak kouknuli jak vypadá výroční oslava. Letos to totiž bylo 60let od počátku existence této základny. Něco málo z toho co se mi povedlo zachytit právě zde.

3. září 2016

Výlet do Medvědí soutěsky do Rakouska

Medvědí soutěska
Jednoho jarního dne mi přišla zpráva od Dany, prý jestli nepojedeme do Rakouska do Medvědí soutěsky. Inu - zasmál jsem se z plna hrdla a nechal celou záležitost plavat... jenže o chvilku později jsem pochopil, že to nebyl žert ni legrace, ale seriózní návrh. Tak jsem konečně kouknul o co jde. Na první pohled mě to zaujalo a uchvátilo. Po něčem takovém jsem již delší dobu prahnul a pár let toužil. Takže moje ANO bylo naprosto samozřejmé. První zářiový víkend, sobota, pět hodin ráno a my skutečně sedáme v autobuse a vyrážíme Rakusku vstříc. Výlet to byl pohodový, klidný a příjemný. Výšlap snadný a jediné co mě zpětně trošku mrzí je, že jsme promrhali kocháním potřebný čas k výšlapu na Hochglantsch, což je nejvyšší hora Štýrských Alp, kam se dalo celkem pohodově dojít. Inu - snad příště. To nejlepší z toho co jsme viděli k vidění právě tady, další fotečky pak na známém místě.. Rozhodně však všem doporučuji do těchto končin se nechat odvézt, trasu si osobně projít, protože nad osobní zážitek v tomto případě prostě není, fotografie nedovedou zachytit vše.

1. srpen 2016

Dovolená v Rudné pod Pradědem

Jeseníky
Letošní dovolená zacílila do domovské destinace a tak jsme se ocitli na Jesenicku a užívali si krásu českých hor se všemi benefity. Počasí nám sice letos příliš nepřálo, ale nám to nevadilo a mělo to za důsledek, že jsme o to více mohli relaxovat a odpočívat. Rozhodně jsme však navštívili místa zajímavá a poutavá. Ať už to byla Olomoucká ZOO cestou, výstup na přečerpávací elektrárnu Dlouhé Stráně, nebo procházku údolím Bílé Opavy. Nu každopádně na ty nejpovedenější obrázky můžete kouknout právě tu, kompletní foto-report k vidění zde.. Krásný a poklidný den všem!

22. květen 2016

ZOO Jihlava

ZOO Jihlava - Krokouš
Mimo obvyklé chvilky, kdy se mi povedlo občas něco vyfotit, zamířili jsme s přáteli do Jihlavské ZOO, abychom se pokochali tamními zvířátky a krásami vůkol. Ten stejný nápad mělo povícero lidí, ale přesto jsme si krásný slunečný den nenechali ničím a nikým pokazit a užili si jej. Něco málo ze zvířátek možno zhlédnout zde, další a nejen zvířátka k vidění zde.. Přeji hezký den!

6. březen 2016

Dovolená v Čenkovicích

Čenkovice - Červená Voda
Ano, byli jsme i letos na zimní lyžovací dovolené. Letošní, resp. loňský los, padl na jižní oblast Orlických hor, konkrétně pak na areál Buková hora, pod nějž spadají areály v Čenkovicích a Červené Vodě. Areál je to vskutku docela pěkný, a když nám druhý den po příjezdu napadl všude možně i nemožně sníh, bylo to rázem veselejší. Bohužel ale podmínky moc nepřály focení a tak fotečky letos jsou kvalitativně níže. Výběr možno zkouknout zde, další fotečky pak právě zde.